Warning: mysql_set_charset() expects parameter 2 to be resource, boolean given in /porady/views/themes/mojaniania/get_ci_session/ci_session.php on line 95
MySQL Database connection error

Przejdź do strony głównej MojaNiania.pl

Artykuły

Dziecko w hipermarkecie

Słowa kluczowe: małe dziecko zakupy zdrowie

Dla większości z nas cotygodniowe zakupy w hipermarkecie stanowią rodzinny rytuał. Coraz częściej widzimy kilkudniowe maleństwa towarzyszące swoim rodzicom w zakupach. Ale czy zabieranie małego dziecka na zakupy jest dobrym pomysłem?

Anna Dziedzic, MojaNiania

fot.sxc.hu

Hiperbakterie i hiperwrażenia

Centra handlowe są skupiskiem bakterii i wirusów. Codziennie odwiedzają je setki osób. Zabierając swoje dziecko na zakupy narażamy je na infekcje. Poza ekspozycją na zarazki podczas wizyt w hipermarkecie negatywny wpływ na małe dzieci mają również inne czynniki.  Głośna muzyka, połączona z dźwiękiem maszyn wykładających towary, piszczące czytniki kodów kreskowych i ludzki gwar sprawiają, że natężenie dźwięku jest zbyt duże. Zły wpływ na maleństwo ma również sklepowe oświetlenie. Zbyt mocne światło sklepowych lamp i reklam destrukcyjnie oddziałuje na niedawno wykształcony wzrok dziecka.

Wahania temperatury

Decydując się na wycieczkę do centrum handlowego należy wziąć pod uwagę zmiany temperatury, na które narażamy dziecko. W okresie jesiennym i zimowym w sklepach jest o wiele cieplej niż na zewnątrz. W celu uniknięcia przegrzania organizmu malucha powinniśmy ubrać dziecko „na cebulkę”. Jeśli zdejmiemy na czas zakupów kurteczkę, szalik i czapkę i założymy je dopiero przed wyjściem na sklepowy parking zapobiegniemy ewentualnemu przeziębieniu malucha. W okresie letnim natomiast należy pamiętać o tym, że sklepowe pomieszczenia są klimatyzowane i dziecko może łatwo zmarznąć, nie tylko podczas wycieczek do działu z jogurtami i mlekiem.

Rodzinne zakupy

Wiele centrów handlowych stara się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom młodych rodziców, skazanych na zakupy w towarzystwie małych dzieci. Dostęp do punktów do przewijania niemowlaków, specjalne kasy dedykowane rodzicom z dziećmi, karuzele i interaktywne samochodziki, a także specjalne wózki-auta mają umilić i uprzyjemnić czas spędzony na zakupach. Przy okazji nieco starsze dzieci kuszone są przez zlokalizowane w okolicy kas słodycze i zabawki. Tak działa prorodzinny marketing.

Agresja z hipermarketu

Częste wizyty w centrach handlowych wpływają na zachowanie dziecka. Mogą obniżać jego koncentrację i wzbudzać agresję. Dobrze więc dawkować czas spędzany na wspólnych zakupach i przede wszystkim poczekać, aż dziecko będzie nieco starsze i dopiero wtedy zabierać je na rodzinne sklepowe szaleństwo. Jeden rodzic też potrafi zrobić zakupy, podczas gdy drugi może poświęcić czas na zabawę z maluchem.

 


Warning: mysql_set_charset() expects parameter 2 to be resource, boolean given in /porady/views/themes/mojaniania/get_ci_session/ci_session.php on line 95
MySQL Database connection error
Słowa kluczowe